Elegantul zbor de succes al rândunicii din Cluj spre București

Imagine
La rondine_bucharest

 

"Așa cum ne-a obișnuit încă de la prima ediție, Opera Maghiară din Cluj a adus în acest spectacol artiști foarte talentați, poate mai puțin cunoscuți publicului bucureștean, dar care fac cinste lumii operei din România. În primul rând, personajul titular, “rândunica” Magda de Civry a fost întruchipată de Covacinschi Yolanda. O soprană cu un glas dulce și cristalin, cu acute bine atacate și susținute, cu un registru mediu și grav echilibrate, solista operei maghiare a oferit o interpretare complexă și delicată, totodată, atât din punct de vedere vocal, cât și actoricesc. Eleganța prezentei sale scenice, dar și partea ușor comică pe care a abordat-o în special în primul act, dezinvoltura jocului și frumusețea cu care a redat cele două arii ale Magdei, precum și duetele cu Ruggero, mă fac să afirm că ne-am bucurat de una dintre cele mai talentate si remarcabile soprane din România la ora actuală. Cu siguranță voi urmări și viitoare spectacole ale Operei Maghiare din Cluj spre a o descoperi și în alte roluri. Alături de ea a revenit pe scena bucureșteană tenorul Pataki Adorján. După succesul fulminant repurtat în a treia seară de festival împreună cu Opera Maghiară de Stat din Budapesta în rolul Des Grieux din “Manon Lescaut”, tenorul clujean a oferit o altă latură interpretativă a sa, la același înalt nivel vocal și artistic. De data aceasta ne-am putut bucura din plin de talentul său actoricesc, dat fiind faptul că am avut parte de un spectacol complet, nu de o operă semi-staged. Ruggero Lastouc este unul din rolurile deloc facile scrise de Puccini pentru vocea de tenor, oferindu-i lui Pataki Adorján un nou prilej de a-și etala frumoasele și indiscutabilele calități vocale. Adăugând la acestea și un joc degajat, plin de acel avânt al tinereții necesar unui asemenea rol, tenorul clujean a avut o prestație scenică admirabilă, fiind recompensat cu aplauzele furtunoase ale publicului. Sperăm să îl revedem la București invitat în spectacolele instituției din capitală." – www.republikakritica.ro 

 

Rândunica maghiarilor din Cluj cucerește Bucureștiul

"Pentru al treilea an consecutiv, Opera Maghiară Cluj prezintă la Festivalul ONB cel mai bun spectacol, deși are una dintre cele mai mici subvenții acordate de ministerul culturii  (6,2 mil. €, față de cele 16,7 mil. € ale ONB). În 2021, au venit cu dubla L’heure espagnole/ L’enfant et les sortilèges, cele două opere scurte ale lui Ravel. Anul următor au prezentat un nou double bill, Bartok de data asta, cu Mandarinul miraculos și Castelul lui Barbă Albastră, pentru ca acum să propună La rondine, cred că o premieră absolută pe scena bucureșteană. (...)

Yolanda Covacinschi afișează un registru grav colorat diferit de restul vocii, amintind cumva de Angela Gheorghiu aici, dar fără opulența și distincția timbrului vedetei absolute a acestei opere. Însă soprana nu copiază nimic și propune o frazare și o interpretare personală, cu care iese cu bine din orice dificultăți ale registrului acut. Pataki Adorján (Des Grieux din Manon Lescaut al budapestanilor) revine la câteva zile distanță ca Ruggero. Și tenorul și soprana se încălzesc un pic mai greu, astfel că primul act rămâne un pic tern și vedetele lui sunt Antal Lívia (Lisette) și Tony Bardon (Prunier), excelenți, de altfel, pe tot parcursul serii. (...)

Punctul forte al maghiarilor, ansamblul, intră în scenă și impresionează. Corul e foarte bun, comprimarii – excelenți. Pataki Adorján e strălucitor, dominând corul în marea scenă din actul al doilea, și afișează aceeași voce egală în toate registrele, dar într-un rol care-i vine foarte bine. E viril, cu acut argintiu, o voce de tenor lirico spinto cum nu se prea găsesc în România. (...) – despreopera.ro

Alte detalii despre spectacol pe pagina: www.gramophone.co.uk